Jak założyć sklep internetowy?
Branża e-commerce rośnie w siłę. Według raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2020” w 2020 roku 73% internautów kupowała w internecie. Dla porównania, w 2018 roku było to 56% ankietowanych. Co oznaczają te dane dla przedsiębiorców? Muszą istnieć w świecie online, żeby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów!
Prowadzenie sklepu stacjonarnego
Posiadanie stacjonarnego sklepu wiąże się z ogromnymi kosztami jego utrzymania. Często o jego sukcesie świadczy jego dobra lokalizacja. Np. najem lokalu w galerii handlowej oznacza o wiele wyższe ceny niż wynajęcie powierzchni magazynowej dla sklepu internetowego. Należy pamiętać, że trzeba go też odpowiednio wyposażyć, oznaczyć i koniecznością może stać się zatrudnienie dodatkowej pomocy do jego prowadzenia.
Zalety e-sklepu
W przypadku e-sklepu koszty jego utrzymania są niższe – nie jest konieczne wynajęcie dodatkowego lokalu, ponieważ coraz częściej hurtownie umożliwiają wysyłkę zamówień bezpośrednio ze swoich magazynów. Takim sklepem można zarządzać z każdego miejsca na świecie.
Dzięki dostępnym rozwiązaniom technologicznych sklep można otworzyć w kilku prostych krokach, a następnie w prosty sposób zarządzać procesami tj. magazynowaniem, realizacją zamówień, reklamacjami i zwrotami.
Sklepów internetowych nie dotyczy również zakaz handlu w niedzielę. Klienci mogą korzystać z niego 24 h / dobę, przez 7 dni w tygodniu w dogodnej dla siebie porze dnia lub nocy.
Pomysł na produkt
Założenie sklepu online nie jest trudne, ale bardzo ważny jest pomysł na produkty, które będą w sprzedaży. Obecnie trudno zaoferować coś, co nie jest już dostępne na rynku. Coraz trudniejsze staje się odnalezienie własnej niszy. Ale istnieją sposoby, aby z tego wybrnąć np. nadając chwytliwą nazwę produktowy, wyróżnić opakowaniem bądź zaplanować przemyślaną kampanię sprzedaży.
Platformy e-commerce
Istnieje wiele różnych oprogramowań do prowadzenia sprzedaży online. W Polsce najpopularniejszymi platformami e-commerce są:
- WooCommerce,
- Prestashop,
- Shoper,
- Click Shop,
- IAI Shop,
- Shoplo,
- Magento,
- Red Cart,
- skyShop,
- SOTE,
- OsCommerce,
- Quick Cart,
- Wix,
- Shopify.
Poszczególne platformy różnią się od siebie m.in. wyglądem, dostępnymi funkcjonalnościami, sposobem działania. Platformy typu open source działają po zainstalowaniu i skonfigurowaniu oprogramowania na serwerze. Natomiast SaaS to oprogramowanie – usługa, działa to na zasadzie “pay-as-you-go”.
Każda z platform m.in.:
- udostępnia narzędzia do zaprojektowania wyglądu sklepu,
- ułatwia uruchomienie płatności elektronicznych,
- umożliwia zaplanowanie opcji dostaw,
- zapewnia możliwość przygotowania regulaminu i polityki prywatności.
Promocja
Aby Twój sklep internetowy nie zginął wśród ogromnej konkurencji, należy zadbać o jego widoczność. Warto zainwestować w SEO, a równolegle z pozycjonowaniem prowadzić płatną promocję.
Kalasoft ERP to obecnie niezbędne narzędzie, które pozwala przedsiębiorcom zachować porządek w dokumentach, usprawnić przepływ informacji, zarządzać pracownikami i kontrolować wszelkie procesy biznesowe.
Więcej informacji o oferowanych przez Kalasoft Sp. z o.o. rozwiązaniach ERP dla przedsiębiorstw – HMS Solution znajdziecie na https://www.kalasoft.pl/oferta/kalasoft-erp