Inteligentny dziekanat, inteligentna rekrutacja: O tym, jak Sztuczna Inteligencja zmieniła komunikację Uczelni ze studentami
Szybkie wejście Sztucznej Inteligencji w codzienność naszego życia nie tylko zachwiało, lecz całkowicie wywróciło procesy komunikacji. Możliwość natychmiastowego uzyskania odpowiedzi – w każdym miejscu, w każdym czasie – na zawsze zmieniła podejście do sposobu pozyskiwania informacji w każdej dziedzinie. Sztuczna Inteligencja – skracając czas, w jakim informacja może zostać odebrana – postawiła wielkie wyzwanie przed każdym nadawcą.
REKRUTACJA – PYTANIA
Który student nie szukał odpowiedzi na najprostsze pytanie – w regulaminach, ustawach, rozporządzeniach? O termin, warunki, wymagane dokumenty. W wielości regulaminów i rozporządzeń, nieustannie aktualizowanych, czasem trudno odnaleźć właściwą i jedyną odpowiedź. Każdy z nich, nawet kiedy bardzo stara się o status studenta, może zniechęcić się już na etapie rekrutacji. Korzystając z rozwiązań internetowych bardzo prosto może zmienić Uczelnię, z którą zwiąże się na kilka kolejnych lat. Co zrobić, by temu zapobiec?
ZAJĘCIA, STYPENDIA, AKADEMIKI – PYTANIA
Jaki będzie rozkład zajęć w poszczególnych semestrach? Jakie są warunki otrzymania stypendium socjalnego? Jaki dokument wypełnić, by otrzymać stypendium naukowe? Czy w ostatnim miesiącu zmieniła się dostępność miejsc w domach akademickich? Potoki tych samych pytań dzień w dzień spływają do tych samych pracowników dziekanatu. Ci sami pracownicy dziekanatu dzień w dzień udzielają tych samych odpowiedzi. Co zrobić, by usprawnić ten proces?
NATYCHMIASTOWA ODPOWIEDŹ, NATYCHMIASTOWA GRATYFIKACJA
Żyjemy w czasach natychmiastowej gratyfikacji, natychmiastowej dostępności dóbr i informacji. Nikt nie zatrzyma tego procesu, a Sztuczna Inteligencja przyczynia się jeszcze do tempa przepływu informacji. Coraz młodsze pokolenia żyją coraz szybciej, a wszystko, co nie jest w stanie sprostać ich oczekiwaniom, zostaje w tyle. Świat się zmienił, czy tego chcemy czy nie, aby iść naprzód nie wystarczy już dotrzymywać kroku, decyzje należy podejmować natychmiast.
MyCHAT KALASOFT
Poznańska firma informatyczna Kalasoft wypuściła na rynek kolejne narzędzie wspierające pracę Uczelni – oprogramowanie przygotowane w oparciu o algorytmy Sztucznej Inteligencji, a przy tym ponad trzydziestoletnią znajomość sposobu działania uczelni wyższych. MyChat oparty jest na technologii, która zrewolucjonizowała świat w obszarze pytań i odpowiedzi – odpowiedź na zadane pytanie otrzymasz w czasie rzeczywistym. Wystarczy jedynie dostęp do internetu, by uzyskać dostęp do wiedzy i dokumentacji zgromadzonej przez uczelnię.
MyCHAT KALASOFT – JAK DZIAŁA?
Oparty na Sztucznej Inteligencji MyChat w czasie rzeczywistym przeszukuje ogromne zbiory danych udzielając prawidłowej odpowiedzi każdemu pytającemu. Dedykowany konkretnej Uczelni, dostosowany do danej grupy (studenci lub pracownicy), dostosowany do konkretnego procesu (rekrutacja, dziekanat, onboarding). Nakarmiony zostaje odpowiednio wybraną wiedzą i dokumentacją.
- Interfejs użytkownika: MyChat komunikuje się z użytkownikami za pomocą tekstu w postaci interfejsu webowego,
- www: Istnieje możliwość osadzenia chata na stronie zamawiającego,
- Wykorzystanie AI: MyChat oparty jest na sztucznej inteligencji, zwłaszcza na technologiach przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczeniu maszynowym,
- Przechowywanie danych: MyChat przechowuje dane w prywatnej chmurze,
- Analiza języka naturalnego (NLP): MyChat używają technik NLP do analizy tekstu wprowadzanego przez użytkowników, obejmuje to rozpoznawanie słów kluczowych, rozumienie znaczenia zdań, analizę emocji i wiele innych aspektów, które pozwalają na zrozumienie i generowanie odpowiedzi,
- Integracje: MyChat może być zintegrowany z innymi systemami lub narzędziami, takimi jak bazy danych, systemy CRM, witryny internetowe i aplikacje mobilne,
- Personalizacja: MyChat oferuje personalizację, dostosowuje odpowiedzi do konkretnego zbioru dokumentów dla odrębnych profili użytkowników,
- Bezpieczeństwo i prywatność: MyChat wspiera wiele metod uwierzytelniania, w tym SSO i 2FA,
- Skalowalność: nie ma znaczenia liczba użytkowników korzystających z MyChat w tym samym czasie,
- System bilingowy: do szczegółowego rozliczenia i analizy kosztów.